«Ακόμη χειρότερο και από την εκμετάλλευση είναι να μην θέλουν καν να σε εκμεταλλευτούν... Να σε θεωρούν εντελώς περιττό, άχρηστο...», (Βίβιαν Φόρεστερ)Τελευταία ζούμε μια μοναδική ιστορική ανατροπή: την πορεία της πλήρους αυτονόμησης του Κεφαλαίου. Οι αιτίες; Η πρώτη είναι η συνεχής αυτοματοποίηση της διαδικασίας παραγωγής. (Εκεί που αυτή δεν έχει εξαπλωθεί ακόμη - για την ώρα - είναι επειδή η ανθρώπινη εργασία κοστίζει εξευτελιστικά φθηνότερα από την προμήθεια και τη χρήση τεχνολογικού εξοπλισμού αιχμής). Αποτέλεσμα είναι να γίνονται περιττοί στην παγκόσμια παραγωγική διαδικασία ολοένα και
περισσότεροι άνθρωποι. Η δεύτερη είναι η ιλιγγιώδης ανάπτυξη του χρηματιστικού κεφαλαίου, το οποίο δεν χρειάζεται πλέον να επενδυθεί σε παραγωγικές διαδικασίες για να αποφέρει κέρδη, τουναντίον μάλιστα. Υπάρχουν δεκάδες χρηματιστικά προϊόντα που μπορούν να αποφέρουν μεγαλύτερα και γρηγορότερα κέρδη, με υψηλότερο φυσικά ρίσκο. Έτσι, το χρήμα αναπαράγεται πλέον με καθαρή κλωνοποίηση, δίχως να συμμετέχει στη διαδικασία παραγωγής!
Δεδομένου, λοιπόν, ότι η ιδιότητα του ανθρώπου ως εργατικής δύναμης δεν ενδιαφέρει πλέον τους καπιταλιστές, η μόνη ιδιότητα που τους ενδιαφέρει είναι εκείνη του αγοραστή των προϊόντων των τους, του καταναλωτή! Μόλις λύσουν εν καιρώ και αυτό το ακανθώδες «πρόβλημα», η επανάσταση του Κεφαλαίου θα έχει πετύχει πλήρως εκεί όπου απέτυχε η κομμουνιστική: το χρήμα θα έχει αυτονομηθεί ολοκληρωτικά από την άθλια εξάρτηση και την εκμετάλλευσή του από το παρασιτικό προλεταριάτο (μισθοί, ασφαλιστικές εισφορές, κλπ)!!! Πού να το φανταζόταν αυτό ο Μαρξ!!!...
Δημήτρης Χορόσκελης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οιοσδήποτε θίγεται από άρθρο ή σχόλιο που έχει αναρτηθεί στο oxafies.com , μπορεί να μας ενημερώσει, στο oxafies@gmail.com ώστε να το αφαιρέσουμε άμεσα. Ομοίως και για φωτογραφίες που υπόκεινται σε πνευματικά δικαιώματα.
Στo oxafies.com ακούγονται όλες οι απόψεις . Αυτό δε σημαίνει ότι τις υιοθετούμε η ότι συμπίπτουν με τις δικές μας .