Marilyn Monroe | Το άγαλμά της στο Palm Springs που προκάλεσε αντιδράσεις

Πολλές διαμαρτυρίες, μια δημοφιλής συλλογή υπογραφών, μία νομική δράση και μία μικρή πυρκαγιά αποτέλεσμα ατυχήματος, δεν ήταν αρκετά για να εμποδίσουν την πόλη του Palm Springs να εγκαταστήσει ένα υπερμέγεθες και σεξιστικό γλυπτό της Marilyn Monroe σε δημόσιο χώρο δίπλα στο Μουσείο Τέχνης.

Την Κυριακή, τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου προέδρευσαν μίας τελετής, αφιέρωμα στην star, για το γλυπτό από τον αείμνηστο καλλιτέχνη Seward Johnson γνωστό ως «Forever Marilyn» ή «#metoomarilyn» από εκείνους που βρίσκουν ότι είναι καταχρηστικό και ιδιαίτερα σεξιστικό. Το άγαλμα δείχνει την ηθοποιό να φορά το χαρακτηριστικό λευκό της φόρεμα, το οποίο σηκώνεται από τον αέρα πάνω από τη μέση της και αποκαλύπτει τα εσώρουχα της. 

Η τελετή ολοκληρώθηκε με το πέταγμα φυλλαδίων διαμαρτυρίας από ένα vintage αεροπλάνο του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, ένα Βόρειοαμερικανικό Trojan T-28A, από το Palm Springs Air Museum. Να σημειωθεί ότι κανένας υπεύθυνος του μουσείου τέχνης, που τώρα έχει θέα τα εκτεθειμένα εσώρουχα της Marilyn, δεν πήρε επίσημα μέρος στην τελετή. Οι τέσσερις τελευταίοι διευθυντές του μουσείου μάλιστα αντιτάχθηκαν δημοσίως στην τοποθέτησή του εκεί, όπως και μια σειρά από ακτιβιστικές ομάδες, συμπεριλαμβανομένης της CReMa (της Επιτροπή μετεγκατάστασης της Marilyn) και της Women's March LA.

Και οι δύο αυτές ομάδες έστειλαν διαδηλωτές στην τελετή, οι οποίοι φώναζαν συνθήματα την ώρα των ομιλιών με αποτέλεσμα να μην ακούγεται τίποτα από τα ηχεία. «Ο στόχος του να είμαστε εκεί ήταν βασικά να διαταράξουμε την εκδήλωση και να επικοινωνήσουμε τη δυσαρέσκειά μας», δήλωσε ο μεσίτης Chris Menrad, ο οποίος συν-ίδρυσε την CReMa με τη σχεδιάστρια μόδας Trina Turk.

Το δημοτικό συμβούλιο, το οποίο ψήφισε ομόφωνα την τοποθέτηση της Marilyn εκεί, λίγο μετά την αγορά του αγάλματος από τουριστικό πρακτορείο που χρηματοδοτήθηκε από την πόλη σε μία προσπάθεια ενίσχυσης του τουρισμού. Ωστόσο, η Turk αντιτάσσεται σε αυτό το επιχείρημα υποστηρίζοντας ότι την προηγούμενη φορά που εκτέθηκε το άγαλμα ενίσχυσε μόνο τις δημοσιεύσεις στο Instagram και λέγοντας χαρακτηριστικά «οι δημοσιεύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν πληρώνουν τους λογαριασμούς».

Να σημειωθεί ότι η CReMa εξακολουθεί να απαιτεί τη μετεγκατάσταση του γλυπτού από την περιοχή του μουσείο μέσω αγωγής εναντίον της πόλης και του ιδιοκτήτη του αγάλματος. 

Πηγή φωτογαρφίας Splash