ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΥΣΗ ΤΟΞΙΚΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
Σε ζώνες θανάτου έχει μετατρέψει ολόκληρες περιοχές η μαφία της νότιας Ιταλίας, γνωστή και ως Καμόρα. Αιτία είναι το γεγονός ότι εκεί αποθηκεύει και καίει τόνους τοξικών αποβλήτων, από τη διαχείριση των οποίων κερδίζει τεράστια ποσά. Είναι χαρακτηριστικό της έκτασης του προβλήματος ότι οι ηγέτες της Εκκλησίας στη νότια Ιταλία ζήτησαν με επιστολή τους προς την κυβέρνηση και την πολιτειακή ηγεσία της Ρώμης να γίνει εκκαθάριση των λυμάτων που απορρίπτονται παρανόμως στις περιοχές τους από τις ομάδες της μαφίας.
Η περιοχή που προτιμά η Καμόρα γι' αυτές της τις δραστηριότητες βρίσκεται ανάμεσα στη Νάπολη και στην επαρχία της Καζέρτα. Δέκα εκατομμύρια τόνοι έχουν αποθηκευτεί εκεί τα τελευταία 22 χρόνια, σύμφωνα με την περιβαλλοντολογική οργάνωση Legambiente, τη στιγμή που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναφέρει ότι στην περιοχή παρατηρούνται τα υψηλότερα ποσοστά συγγενών ανωμαλιών και θανάτων από καρκίνο που συσχετίζονται με την έκθεση της περιοχής στα τοξικά απόβλητα.
«Η περιβαλλοντική καταστροφή ... έχει μετατραπεί σε μια πραγματική ανθρωπιστική τραγωδία», αναφέρουν σε ανοικτή επιστολή τους προς τον πρόεδρο της Ιταλίας Τζόρτζιο Ναπολιτάνο ο αρχιεπίσκοπος της Νάπολης και ομάδα τοπικών επισκόπων. «Πάρα πολλοί πληρώνουν το τίμημα της αλαζονείας, της κατάχρησης, της αγένειας , της απληστίας και της ανοησίας των εγκληματιών», αναφέρει η επιστολή, προσθέτοντας ότι η γη είχε δηλητηριαστεί προκαλώντας «τραγική και ανεπανόρθωτη ζημία».
Οι αρχές λένε ότι τα απόβλητα, που προέρχονται κυρίως από το βιομηχανικό Βορρά, διαχειρίζονται συμμορίες της μαφίας οι οποίες, έναντι χρηματικής αμοιβής, τα αποθηκεύουν στην περιοχή. Τους τελευταίους μήνες διαδηλωτές καταλαμβάνουν τους δρόμους της Νάπολης απαιτώντας από την κεντρική κυβέρνηση να κάνει περισσότερα. Οι διαμαρτυρόμενοι κάτοικοι συσπειρώνονται μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα σε ένα μαζικό κίνημα ενημέρωσης και τεκμηρίωσης της αποθήκευσης αποβλήτων και της καύσης των σκουπιδιών εν μέσω εντεινόμενων φόβων για τις επιπτώσεις στην υγεία των πολιτών. Η κυβέρνηση απαγόρευσε την καύση σκουπιδιών τον περασμένο μήνα με ένα διάταγμα που στόχο έχει την αντιμετώπιση της κρίσης.http://www.imerisia.gr
Σε ζώνες θανάτου έχει μετατρέψει ολόκληρες περιοχές η μαφία της νότιας Ιταλίας, γνωστή και ως Καμόρα. Αιτία είναι το γεγονός ότι εκεί αποθηκεύει και καίει τόνους τοξικών αποβλήτων, από τη διαχείριση των οποίων κερδίζει τεράστια ποσά. Είναι χαρακτηριστικό της έκτασης του προβλήματος ότι οι ηγέτες της Εκκλησίας στη νότια Ιταλία ζήτησαν με επιστολή τους προς την κυβέρνηση και την πολιτειακή ηγεσία της Ρώμης να γίνει εκκαθάριση των λυμάτων που απορρίπτονται παρανόμως στις περιοχές τους από τις ομάδες της μαφίας.
Η περιοχή που προτιμά η Καμόρα γι' αυτές της τις δραστηριότητες βρίσκεται ανάμεσα στη Νάπολη και στην επαρχία της Καζέρτα. Δέκα εκατομμύρια τόνοι έχουν αποθηκευτεί εκεί τα τελευταία 22 χρόνια, σύμφωνα με την περιβαλλοντολογική οργάνωση Legambiente, τη στιγμή που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναφέρει ότι στην περιοχή παρατηρούνται τα υψηλότερα ποσοστά συγγενών ανωμαλιών και θανάτων από καρκίνο που συσχετίζονται με την έκθεση της περιοχής στα τοξικά απόβλητα.
«Η περιβαλλοντική καταστροφή ... έχει μετατραπεί σε μια πραγματική ανθρωπιστική τραγωδία», αναφέρουν σε ανοικτή επιστολή τους προς τον πρόεδρο της Ιταλίας Τζόρτζιο Ναπολιτάνο ο αρχιεπίσκοπος της Νάπολης και ομάδα τοπικών επισκόπων. «Πάρα πολλοί πληρώνουν το τίμημα της αλαζονείας, της κατάχρησης, της αγένειας , της απληστίας και της ανοησίας των εγκληματιών», αναφέρει η επιστολή, προσθέτοντας ότι η γη είχε δηλητηριαστεί προκαλώντας «τραγική και ανεπανόρθωτη ζημία».
Οι αρχές λένε ότι τα απόβλητα, που προέρχονται κυρίως από το βιομηχανικό Βορρά, διαχειρίζονται συμμορίες της μαφίας οι οποίες, έναντι χρηματικής αμοιβής, τα αποθηκεύουν στην περιοχή. Τους τελευταίους μήνες διαδηλωτές καταλαμβάνουν τους δρόμους της Νάπολης απαιτώντας από την κεντρική κυβέρνηση να κάνει περισσότερα. Οι διαμαρτυρόμενοι κάτοικοι συσπειρώνονται μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα σε ένα μαζικό κίνημα ενημέρωσης και τεκμηρίωσης της αποθήκευσης αποβλήτων και της καύσης των σκουπιδιών εν μέσω εντεινόμενων φόβων για τις επιπτώσεις στην υγεία των πολιτών. Η κυβέρνηση απαγόρευσε την καύση σκουπιδιών τον περασμένο μήνα με ένα διάταγμα που στόχο έχει την αντιμετώπιση της κρίσης.http://www.imerisia.gr