Η γερμανική κυβέρνηση επιδιώκει τη συσπείρωση των Ευρωπαίων εταίρων για να αντιμετωπιστεί ενδεχόμενη πολιτική απομονωτισμού από τις ΗΠΑ.
Η γερμανική κυβέρνηση έχει πλέον επαφές με τη νέα αμερικανική κυβέρνηση, οι οποίες
«αναπτύσσονται και σταθεροποιούνται», διαβεβαίωσε στο κυβερνητικό μπρίφινγκ στο Βερολίνο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφεν Ζάιμπερτ, ο οποίος μέχρι πρόσφατα δήλωνε το αντίθετο. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι τίποτα νεότερο δεν υπάρχει αναφορικά με το θέμα μιας συνάντησης του νέου Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τράμπ και της καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ. «Όλα στον καιρό τους» αρκέστηκε να πει ο Ζάιμπερτ.
Αναγκαιότητα κοινής δράσης
Αναφερόμενος στην ομιλία του Ντόναλντ Τραμπ μετά την ορκωμοσία του, ο Γερμανός κυβερνητικός εκπρόσωπος επισήμανε ότι δεν βλέπει «κανέναν λόγο» να σχολιάζει κάθε δήλωση που γίνεται στις ΗΠΑ.
Ο Στ. Ζάιμπερτ παρέπεμψε στις δηλώσεις που έκανε η καγκελάριος το Σαββατοκύριακο.
Η Άνγκελα Μέρκελ είχε επισημάνει τη σημασία της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας για τους Ευρωπαίους και τις ΗΠΑ, όπως επίσης και την αναγκαιότητα κοινής δράσης σε θέματα οικονομικής και εμπορικής πολιτικής.
Παραπέμποντας στη συνάντηση των υπουργών Γεωργίας των G20, o Γερμανός κυβερνητικός εκπρόσωπος υποστήριξε ότι «αυτή η συνάντηση είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα πως η αρχή της πολυμερούς αντιμετώπισης και της κοινής ευθύνης είναι σωστή, στην προκειμένη περίπτωση για την εξασφάλιση του παγκόσμιου επισιτισμού».
Ο Ζάιμπερτ επιβεβαίωσε, επίσης, έμμεσα ότι στην επόμενη Σύνοδο Κορυφής των αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων της Ε.Ε., που θα πραγματοποιηθεί στη Μάλτα τον επόμενο μήνα, δεν θα συζητηθεί μόνο το θέμα του Brexit αλλά και η στάση των Ευρωπαίων απέναντι στη νέα αμερικανική κυβέρνηση.
Όπως όμως διευκρίνισε, «η δυνατότητα επικοινωνίας δεν δίνεται μόνο στις συνόδους κορυφής. Αυτές τις ημέρες γίνονται πολλές συζητήσεις» ανάμεσα στους Ευρωπαίους εταίρους.
Την Παρασκευή θα επισκεφθεί το Βερολίνο ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ. Θα πρέπει να θεωρηθεί βέβαιο ότι στο επίκεντρο των συνομιλιών του με την καγκελάριο Μέρκελ θα βρίσκεται και η ευρωπαϊκή στάση απέναντι στη νέα κυβέρνηση της Ουάσινγκτον.
«Σχέδιο Β»
Λιγότερο διπλωματικές σε ό,τι αφορά στις νεότερες εξελίξεις στις ΗΠΑ και τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να αντιδράσει η Ε.Ε. ήταν οι αναφορές του εκπροσώπου του Υπουργείου Εξωτερικών Μάρτιν Σέφερ.
Οι Ευρωπαίοι θα πρέπει να συνεννοηθούν για τις «αξίες τους, τα συμφέροντα και τα πιστεύω τους» και όλα αυτά «να τα κάνουν σαφή» στη νέα αμερικανική κυβέρνηση, τόνισε ο κ. Σέφερ στο κυβερνητικό μπρίφινγκ.
Ερωτηθείς, τέλος, αν υπάρχει «Σχέδιο Β» σε περίπτωση που οι ΗΠΑ πράγματι ακολουθήσουν μια πολιτική απομονωτισμού, ο Σέφερ απάντησε ότι πάντα θα πρέπει κάποιος να είναι προετοιμασμένος για να αντιδράσει κατάλληλα και «όχι μόνο σε καιρούς διεθνούς αταξίας, όπου η ισορροπία του έχει διαταραχθεί, όπως σήμερα».
Πηγή: Deutsche Welle
Σύνταξη: Κ. Μπετινάκης
Η γερμανική κυβέρνηση έχει πλέον επαφές με τη νέα αμερικανική κυβέρνηση, οι οποίες
«αναπτύσσονται και σταθεροποιούνται», διαβεβαίωσε στο κυβερνητικό μπρίφινγκ στο Βερολίνο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφεν Ζάιμπερτ, ο οποίος μέχρι πρόσφατα δήλωνε το αντίθετο. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι τίποτα νεότερο δεν υπάρχει αναφορικά με το θέμα μιας συνάντησης του νέου Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τράμπ και της καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ. «Όλα στον καιρό τους» αρκέστηκε να πει ο Ζάιμπερτ.
Αναγκαιότητα κοινής δράσης
Ο Στ. Ζάιμπερτ παρέπεμψε στις δηλώσεις που έκανε η καγκελάριος το Σαββατοκύριακο.
Η Άνγκελα Μέρκελ είχε επισημάνει τη σημασία της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας για τους Ευρωπαίους και τις ΗΠΑ, όπως επίσης και την αναγκαιότητα κοινής δράσης σε θέματα οικονομικής και εμπορικής πολιτικής.
Παραπέμποντας στη συνάντηση των υπουργών Γεωργίας των G20, o Γερμανός κυβερνητικός εκπρόσωπος υποστήριξε ότι «αυτή η συνάντηση είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα πως η αρχή της πολυμερούς αντιμετώπισης και της κοινής ευθύνης είναι σωστή, στην προκειμένη περίπτωση για την εξασφάλιση του παγκόσμιου επισιτισμού».
Ο Ζάιμπερτ επιβεβαίωσε, επίσης, έμμεσα ότι στην επόμενη Σύνοδο Κορυφής των αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων της Ε.Ε., που θα πραγματοποιηθεί στη Μάλτα τον επόμενο μήνα, δεν θα συζητηθεί μόνο το θέμα του Brexit αλλά και η στάση των Ευρωπαίων απέναντι στη νέα αμερικανική κυβέρνηση.
Όπως όμως διευκρίνισε, «η δυνατότητα επικοινωνίας δεν δίνεται μόνο στις συνόδους κορυφής. Αυτές τις ημέρες γίνονται πολλές συζητήσεις» ανάμεσα στους Ευρωπαίους εταίρους.
Την Παρασκευή θα επισκεφθεί το Βερολίνο ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ. Θα πρέπει να θεωρηθεί βέβαιο ότι στο επίκεντρο των συνομιλιών του με την καγκελάριο Μέρκελ θα βρίσκεται και η ευρωπαϊκή στάση απέναντι στη νέα κυβέρνηση της Ουάσινγκτον.
«Σχέδιο Β»
Οι Ευρωπαίοι θα πρέπει να συνεννοηθούν για τις «αξίες τους, τα συμφέροντα και τα πιστεύω τους» και όλα αυτά «να τα κάνουν σαφή» στη νέα αμερικανική κυβέρνηση, τόνισε ο κ. Σέφερ στο κυβερνητικό μπρίφινγκ.
Ερωτηθείς, τέλος, αν υπάρχει «Σχέδιο Β» σε περίπτωση που οι ΗΠΑ πράγματι ακολουθήσουν μια πολιτική απομονωτισμού, ο Σέφερ απάντησε ότι πάντα θα πρέπει κάποιος να είναι προετοιμασμένος για να αντιδράσει κατάλληλα και «όχι μόνο σε καιρούς διεθνούς αταξίας, όπου η ισορροπία του έχει διαταραχθεί, όπως σήμερα».
Πηγή: Deutsche Welle
Σύνταξη: Κ. Μπετινάκης