Δευτέρα, Απριλίου 13

Συγκεντρώνουν χιλιάδες μετανάστες με κορωνοϊό απέναντι από τη Λέσβο

zougla.gr
Στα παράλια της Τουρκίας μεταφέρονται με λεωφορεία οι μετανάστες που μέχρι πρότινος ήταν στα σύνορα του Έβρου, προκειμένου να εισέλθουν στην Ελλάδα και στη συνέχεια, να προχωρήσουν προς άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ που φιλοξενεί η εφημερίδα Gazeteduvar, η Τουρκία μεταφέρει τους μετανάστες στα παράλια και συγκεκριμένα, απέναντι από το Μόλυβο της Λέσβου και τους προτρέπει να περάσουν απέναντι.

Μάλιστα, όπως καταγγέλλουν Αφγανοί μετανάστες που μέχρι πρότινος ζούσαν στην Τουρκία και βρέθηκαν στον Έβρο για να περάσουν τα ελληνοτουρκικά σύνορα, σήμερα, βρίσκονται στα τουρκικά παράλια, για να ταξιδέψουν με βάρκα προς την Ελλάδα.
Οι τουρκικές αρχές βλέποντας ότι τα σύνορα στον Έβρο είναι απροσπέραστα και πως οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν εκβιάζονται από το καθεστώς του Ταγίπ Ερντογάν, αποφάσισαν να μεταφέρουν τους μετανάστες στα παράλια της χώρας έτσι ώστε να υποχρεωθούν να περάσουν δια θαλάσσης στην ελληνική πλευρά.
Μόνο που αυτή τη φορά, όπως καταγγέλλουν οι μετανάστες, οι τουρκικές αρχές, αφού τους άφησαν στο λιμάνι του Küçükkuyu, όχι μόνο δεν τους έδωσαν κουβέρτες και φαγητό αλλά αντιθέτως, τους αφαίρεσαν τα χρήματά τους και άλλα προσωπικά αντικείμενα. Τους πήραν ακόμη και τα διαβατήριά τους και τους προέτρεψαν να πληρώσουν οι ίδιοι τους διακινητές.
Αυτά, καταγγέλλουν οι ίδιοι στην τουρκική εφημερίδα, που φιλοξενεί δηλώσεις Αφγανών μεταναστών που βρίσκονται ήδη στο λιμάνι του Κουτσούκ κουγιού (Küçükkuyu), εκεί δηλαδή που τους μετέφεραν οι τουρκικές αρχές. Αξίζει να αναφερθεί ότι, κατά την ανταλλαγή του πληθυσμού το 1923, το χωριό αυτό κατοικήθηκε από Τουρκοκρητικούς.
Το τουρκικό δημοσίευμα στην  ιστοσελίδα gazeteduvar
Το τουρκικό δημοσίευμα στην ιστοσελίδα gazeteduvar
«Η ελπίδα τους βρίσκεται στα παράλια της Τουρκίας»
«Από δω θα περάσετε στην Ελλάδα», τους είπε η αστυνομία. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, οι μετανάστες μεταφέρθηκαν από τον Έβρο σε στρατόπεδα και από κει ξεκίνησε και πάλι η μεταφορά τους στα παράλια της Τουρκίας για να περάσουν δια μέσου θαλάσσης στην ελληνική πλευρά.
«Η ελπίδα των μεταναστών για να φτάσουν στην Ευρώπη, βρίσκεται πια στα παράλια της Τουρκίας», γράφει η τουρκική εφημερίδα. «Είμαστε εδώ στα παράλια στο Τσανάκαλε», λέει ένας μετανάστης. «Η τουρκική αστυνομία μας έφερε εδώ», προσθέτει ο ίδιος.«Είμαστε στην ύπαιθρο. Δεν έχουμε να φάμε. Δεν έχουμε να πιούμε κάτι. Και μας είπαν, από δω μπορείτε να περάσετε στην Ελλάδα. Και έτσι μείναμε εδώ πέρα», καταγγέλλει ο ίδιος.
Ένας άλλος Αφγανός λέει: «Μας έφεραν εδώ, έπειτα από 28 ημέρες που ήμασταν στην Αδριανούπολη. Μας είπαν ότι δεν θα ανοίξουν τα σύνορα λόγω ασθένειας. Κανείς δεν ήθελε να φύγει. Οι στρατιώτες μας έβαλαν με το ζόρι στα λεωφορεία. Μας είπαν ότι θα μας μεταφέρουν στην Αδριανούπολη. Μας είπαν ψέματα».
Όπως υποστηρίζει ο ίδιος, η μεταφορά τους έγινε νύχτα και συγκεκριμένα, κατά τις 9:00 το βράδυ  επιβιβάστηκαν στα λεωφορεία. «Κανείς δεν ήξερε που πάμε. Την επομένη, στις 5:00 το πρωί φτάσαμε στην περιοχή Osmaniye και τότε καταλάβαμε που είμαστε. Μας πήραν τα τηλέφωνα, τα χρήματα και τα κορδόνια από τα παπούτσια. Δεν μας έδωσαν φαγητό. Μας είπαν, “τώρα θα σας βοηθήσουμε να πάτε στα παράλια. Ξέρετε ότι καμία χώρα δεν σας θέλει. Θα πληρώσετε με δικά σας λεφτά τους διακινητές”», είπε ο ίδιος μετανάστης στην τουρκική εφημερίδα.
Ένας άλλος πρόσφυγας, ο οποίος έμενε στην κεντρική Ανατολή, πούλησε όλα του τα υπάρχοντα για να πάει στον Έβρο με σκοπό να ταξιδέψει προς την Ευρώπη.
«Μας επιβίβασαν με το ζόρι στα λεωφορεία και από τα σύνορα μας έφεραν στο Osmaniye. Μας πήραν τις ταυτότητες, τα τηλέφωνά μας και τα δακτυλικά αποτυπώματα», λέει ο ίδιος, σύμφωνα με το τουρκικό δημοσίευμα.
Και συνεχίζει: «Εκεί (στο Pazarkule) μείναμε 15 μέρες. Δεν είχαμε ούτε κουβέρτα. Κοιμόμασταν νηστικοί. Δεν είχα γάλα για τα παιδιά και μας είπαν ότι θα μας βοθήσουν να περάσουμε στην Ελλάδα. Πριν ξεκινήσουμε όμως, μας ρώτησαν: “Θέλετε να επιστρέψετε από κει που ήρθατε, θέλετε να πάτε στις περιοχές της Τουρκίας, όπου μένατε ή να πάτε στην Ευρώπη”; Εμείς είπαμε, στην Ευρώπη και μας έφεραν εδώ».