Ο ΚΟΥΛΗΣ με ...κομπρεσέρ στην Ακρόπολη ;


Συνεχίζεται η καταστροφή της Ακρόπολης, η οποία έχει μετατραπεί σε γιαπί από την κυβέρνηση και το υπουργείο Πολιτισμού, καθώς μετά το τσιμέντωμα, έστειλε εργάτες με κομπρεσέρ στον ιερό βράχο οι οποίοι κατέστρεψαν ένα άγαλμα! 

Μετά το «τσιμέντωμα» και τη δρομολόγηση ειδικής μαρμάρινης πινακίδας με το όνομα του χορηγού και της υπουργού στον Βράχο, σειρά είχε αρχαίο γλυπτό που, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, έπεσε «θύμα» των αντιπλημμυρικών εργασιών που πραγματοποιούνται στο μνημείο, καθώς λόγω των τσιμέντων η Ακρόπολη πλέον πλημμυρίζει!

Όπως όλοι θυμόμαστε πρώτα πλημμύρισε η Ακρόπολη εξ’ αιτίας των τσιμεντοστρώσεων και μετά εκπονήθηκε η απαιτούμενη συμπληρωματική υδραυλική μελέτη, που είχε τεθεί ως αναγκαίος όρος για την υλοποίηση των εργασιών από την εγκριτική απόφαση. Ο αναστηλωτής των Προπυλαίων, δρ. αρχιτεκτονικής Τάσος Τανούλας είχε από νωρίς κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου. 

Όμως οι αντιπλημμυρικές εργασίες έγιναν με κομπρεσέρ(!), κάτι που είχε ως συνέπεια να ...υποστεί βαριές ζημιές ένα άγαλμα, συνεχίζοντας έτσι την «κακοποίηση» του ιερού βράχου. Τον Μάρτιο είχαν έρθει στη δημοσιότητα φωτογραφίες από τις εργασίες με τα κομπρεσέρ στο... γιαπί της Ακρόπολης.

  



Για τη χρήση κομπρεσέρ όμως στην Ακρόπολη, θα είχε ενδιαφέρον να ακούσουμε τις εξηγήσεις τόσο της αρμόδιας Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών όσο και της Επιτροπής Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεων, ακόμα περισσότερο της ίδιας της υπουργού Πολιτισμού  Λίνας Μενδώνη. Στους οργανωμένους αρχαιολογικούς χώρους, πόσο μάλλον σε ένα μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς οι εργασίες γίνονται χειρωνακτικά και με παρακολούθηση από αρχαιολόγο, πράγμα που επίσης δεν συνέβη στη συγκεκριμένη περίπτωση. 

Δυστυχώς όμως, οι περιπέτειες στο εμβληματικό μνημείο της χώρας δε σταματούν εδώ.
Ο πολυδιαφημισμένος νέος ανελκυστήρας πλαγιάς, που εγκαινιάστηκε με δόξα και τιμή από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, δυστυχώς έχει αρχίσει ήδη να παρουσιάζει προβλήματα. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, εδώ και καιρό έχει παρουσιαστεί πρόβλημα με την υπερθέρμανση ενός πηνείου, με αποτέλεσμα να σταματάει η λειτουργία του ανελκυστήρα έως ότου κρυώσει το συγκεκριμένο εξάρτημα.

Το συγκεκριμένο πρόβλημα, μάλιστα, έχει προκαλέσει διχογνωμία ανάμεσα στην ιταλική εταιρεία που υλοποίησε την εγκατάσταση του ανελκυστήρα πλαγιάς και της ελληνικής εταιρείας με την οποία συνεργάστηκε για το έργο.

Η ελληνική εταιρεία αποδίδει το πρόβλημα στην τοποθέτηση του πηνείου στους Ιταλούς, ενώ η ιταλική εταιρεία από την πλευρά της υποστηρίζει ότι υπάρχει άλλο πρόβλημα που προκαλεί τη δυσλειτουργία του πηνείου. Και το υπουργείο Πολιτισμού από τη δική του πλευρά τηρεί σιγή ιχθύος.

Μόνο που σε λίγες ημέρες ανοίγει ο τουρισμός και μαζί οι αρχαιολογικοί και άλλοι χώροι πολιτισμού. Τι εξηγήσεις θα δώσει τότε το υπουργείο, δεδομένου ότι η Ακρόπολη είναι το διασημότερο μνημείο της χώρας που συγκεντρώνει χιλιάδες επισκέπτες καθημερινά, και τον νέο ανελκυστήρα που αποτελεί τον μοναδικό τρόπο πρόσβασης των ανάπηρων και εμποδιζόμενων επισκεπτών στο μνημείο.




πηγη