H Bίκυ Κουλιανού είναι το... παντοτινό top model που περιφρονεί τον χρόνο

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
koulianou3

Η Ελληνίδα που διατηρεί άθικτη τη στόφα των μοντέλων της χρυσής εποχής του μόντελινγκ φωτογραφίζεται για το «Gala» στο ιστορικό «Mont Parnes» και μιλάει για τη ζωή, την καριέρα, τον έρωτα και τη συνεργασία της με δημοφιλή μοντέλα και διάσημους σχεδιαστές μόδας

Η Bίκυ που ερωτεύτηκε ο Τζόρτζιο Αρμάνι, λάτρεψε ο Τζιάνι Βερσάτσε και θέλησαν να συνεργαστούν μαζί της οι Τζιανφράνκο Φερέ και Ιβ Σεν Λοράν. Η μεσογειακή καλλονή που μας σύστησε ο αείμνηστος Μιχάλης Ασλάνης, μία από τις ελάχιστες Ελληνίδες που έκανε πραγματικά διεθνή καριέρα, που περιηγήθηκε σε αξιοζήλευτες πασαρέλες, που δοκίμασε επιτυχώς τις δυνάμεις της και σε άλλους χώρους, όπως της υποκριτικής. Τη λάτρεψαν οι παλιοί, τη θαυμάζουν οι νέοι. Και στην πρόσφατη εμφάνισή της στο GNTM απέδειξε ότι κάποια μοντέλα διαθέτουν διαχρονική λάμψη. Ο κόσμος την αποθέωσε στο Twitter και εμείς τη συναντήσαμε για να τα πούμε από κοντά στο «Regency Casino Mont Parnes», όπου υπήρχε το πρώτο high-end resort της Ελλάδας που φέτος γιορτάζει τα 50 χρόνια λειτουργίας του. Ενα εμβληματικό τοπόσημο με θαυμαστή ιστορία που συνδέθηκε με την αίγλη, την κοσμική ζωή, την ψυχαγωγία και τον πολιτισμό της χώρας.

H εμφάνιση στο GNTM

«Με το που άναψαν τα φώτα, ξέχασα ότι υπήρχαν κάμερες. Από την πρώτη στιγμή αισθάνθηκα ότι είχα να κάνω με μια ευχάριστη, μεγάλη παρέα, με την οποία ένιωσα τόσο οικεία, λες και ήμουν ήδη μέλος της. Ταίριαξα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Είναι αυτό που λες, “η ενέργειά τους μου πάει”. Συγκινήθηκα που τα νεότερα παιδιά γνώριζαν όχι μόνο το όνομά μου, αλλά και την πορεία μου. Με εξέπληξε ο χορός θετικών μηνυμάτων στα social media. Μου τηλεφώνησαν δύο φίλοι για να μου πουν “για χάρη σου έχει μπλοκάρει το Twitter”. Bροχή θετικών σχολίων. Τι ωραία! Σε μια εποχή που κανένας δεν χρωστάει καλή κουβέντα για κανέναν, το κοινό μιλούσε για εμένα με τόσο κολακευτικά λόγια. Είχα καιρό να πάρω ένα τόσο μεγάλο δώρο. Ευχαριστώ!»
koulianou__1_
Φόρεμα και γόβες, Vassilis Zoulias. Κοσμήματα, Ozar

Η επιστροφή

«Παρόλο που δεν σταμάτησα ποτέ να δουλεύω, τα τελευταία χρόνια γίνεται ένα τεράστιο comeback των σημαντικών ονομάτων των 90s. Fendi, Versace και τόσοι άλλοι οίκοι επανέφεραν τα ονόματα που σηματοδότησαν τη χρυσή εποχή των top models. Σίντι Κρόφορντ, Ναόμι Κάμπελ, Κλόντια Σίφερ, Κάρλα Μπρούνι συνδέονται όχι μόνο με την υψηλή ραπτική, αλλά και με διαφορετικούς τύπους γυναικών. Δεν τις φορούσαν τα ρούχα, δεν ήταν απρόσωπες, δεν ήταν κάποιες ανάμεσα στις άλλες. Ηταν προσωπικότητες. Ξεχωριστές και διαφορετικές. Γι’ αυτό και καθεμία έγραψε τη δική της ιστορία. Με τα περισσότερα κορίτσια δουλέψαμε μαζί και είχαμε υπέροχες σχέσεις. Οι σχέσεις μας είναι καλές μέχρι σήμερα. Εξακολουθούμε να επικοινωνούμε μέσω των social media. Στις τελευταίες των μεγάλων συγκαταλέγω και τη Ζιζέλ. Θα μπορούσε να είναι μοντέλο της δικής μου εποχής. Η ζωή μας πασπαλίστηκε δικαίως με πολλή χρυσόσκονη. Εκτοτε τα πράγματα έγιναν ολίγον τι φασόν. H υψηλή ραπτική υπερτέρησε της προσωπικότητας. Τα τελευταία χρόνια όλα φαντάζουν ένα. Τη Σίντι, την Εύα, την Κλόντια και τη Ναόμι θα τις θυμούνται πάντα. Το μόντελινγκ είναι μαραθώνιος και όχι κατοστάρι».

Οι μεγάλοι σχεδιαστές

«Ο Τζιανφράνκο Φερέ ήταν ο πιο αγαπημένος μου. Με αποκαλούσε “μωρό μου” και λάτρευε τις γυναίκες με ψηλά πόδια σαν τα δικά μου. Δεν υπήρχε περίπτωση σε κάθε σόου του να μην εμφανιστώ αλλάζοντας τρία διαφορετικά μαγιό. O Εμανουέλ Ουνγκαρό υπήρξε ένα γνήσιο αρσενικό με όλη τη σημασία της λέξης. Ο τρόπος που άγγιζε το γυναικείο κορμί ήταν διαφορετικός. Είχε αυτό το μοναδικό γαλλικό charm. Σε άγγιζε κατά λάθος στο στήθος ενώ σου πρόβαρε μια τουαλέτα και αισθανόσουν να σε διαπερνά ηλεκτρικό ρεύμα. Εντυνε με τέτοιον τρόπο τις μούσες του που ήταν σαν να τις φλέρταρε. Ενιωθα πάντα μια αμηχανία. Ο Τζόρτζιο Αρμάνι έχει class. Τα πάντα στη ζωή του διακατέχονται από φινέτσα. Θυμάμαι ότι σε κάποιο σόου του υπήρχαν άτομα από το κορυφαίο πρακτορείο της Ιταλίας, το Riccardo Gay Αgency, που με εντόπισαν. Με πλησιάζει ο γνωστός μπούκερ Πιέρο Πιάτζι, που ακόμη θεωρείται ένας από τους καλύτερους του κόσμου, και μου προτείνει συνεργασία. Ετσι άνοιξε η πόρτα της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Γερμανίας.
koulianou__3_
Φόρεμα, Mi-Ro. Γόβες, Ria Labrinoudi. Κοσμήματα, Ozar

O Ιβ Σεν Λοράν ήταν ένας άνθρωπος υπερευαίσθητος με πάρα πολλές αλλαγές και μεταπτώσεις στη συμπεριφορά του. Επειθε για τη μοναδικότητά του καθώς το μυαλό του ξεχείλιζε από δημιουργικότητα. Διακατεχόταν από καλλιτεχνική υπερένταση και είχε αυτοκαταστροφικό χαρακτήρα. Στο φινάλε κάθε επίδειξης έκλαιγε και δεν ήθελε να βγει στον κόσμο. Συνήθως κάποιος τον έσπρωχνε για να εμφανιστεί. Ο Ιβ Σεν Λοράν ένιωθε δέος για το γυναικείο σώμα. Μια φορά μου είπε ότι διέθετα τόσο ωραίο σώμα που δεν θα ήθελε να το ντύσει. Υπήρξαν φορές που έπαιρνε ένα σκέτο πανί και το έφτιαχνε ρούχο πάνω μου. Με είχε τρυπήσει άθελά του με τις καρφίτσες άπειρες φορές. Οσο για τη Σόνια Ρίκιελ; Συγκλονιστική γυναίκα, ένα ουράνιο τόξο, μια νότα αισιοδοξίας, όπως και τα χρώματα των ρούχων της. Τόσο μεγάλα ονόματα της μόδας έκαναν τη ζωή μου να φαντάζει ένα υπέροχο παραμύθι. Ζούσα στα σπίτια και τα ατελιέ των σχεδιαστών, τους γνώριζα ως ανθρώπους».

Η μεγαλη στροφή

«Εζησα μια ζωή πλημμυρισμένη από ταξίδια, περιπέτειες, γνωριμίες και σχέσεις με υπέροχους ανθρώπους. Μπήκε ένα φρένο όταν θέλησα να αλλάξω ρότα στη ζωή μου και να ασχοληθώ με το θέατρο και το σινεμά. Πήρα τον ατζέντη μου στην Ιταλία για να του πω ότι γράφομαι στην υποκριτική σχολή. Ακολούθησε καβγάς, με θεώρησε τρελή καθώς τα σόου έτρεχαν και οι δημιουργοί ακόμη με ζητούσαν. Εγώ όμως είχα πάρει τις αποφάσεις μου. Πάντα πήγαινα κόντρα στο ρεύμα ακολουθώντας την καρδιά μου. Εγινα ηθοποιός χωρίς να το πολυσκεφτώ. Ηθελα ένα διάλειμμα και πρωτίστως το έπαιρνα από τον ίδιο μου τον εαυτό. Δεν μπορείς να επαναπαύεσαι μόνιμα στις δόξες σου. Ούτε σε χορταίνουν μόνο η δόξα και το πολύ χρήμα. Οφείλεις να παίρνεις αποφάσεις κάνοντας έναν εσωτερικό διάλογο. Απαιτείται ειλικρίνεια κι ας σε θεωρούν οι άλλοι τρελή. Το θέατρο ήταν μια μικρή παύση στην καριέρα του μόντελινγκ. Ουσιαστικά από τον χώρο της μόδας δεν αποκόπηκα ποτέ».
koulianou__4_
Φόρεμα Moschino, Eponymo. Γόβες, Ria Labrinoudi. Κοσμήματα, 3rd Floor

Στην εποχή του COVID

«Μια παγκόσμια πανδημία μάς επέστρεψε στο lifestyle του ’90. Ξανανοίξαμε τα σπίτια μας, τις καρδιές μας, επιστρέψαμε στο minimal κλασάτο ντύσιμο, στα πραγματικά συναισθήματα. Προσγειωθήκαμε απότομα από το ροζ συννεφάκι του καταναλωτισμού, μάθαμε να επικοινωνούμε πιο ουσιαστικά και να επιστρέφουμε σε πραγματικές αξίες και όχι σε αυτές που μοστράρει ο εικονικός κόσμος των social media, στα ψεύτικα του Διαδικτύου.

Αναγκαστήκαμε να πατήσουμε τα πόδια μας στη γη, αφού επί πολλά χρόνια οι περισσότεροι αιωρούνταν. Οποιος ήταν καχύποπτος και διέθετε νοητικό και συναισθηματικό αερόστατο έπεσε στα μαλακά. Εκείνο που έχει δύναμη είναι το τώρα. Η πανδημία μάς πήγε πίσω, στις ρομαντικές εποχές χωρίς τη χρυσόσκονη του παρελθόντος. Η αγάπη είναι αυτή που νικάει τα πάντα. Ελπίζω ο εφιάλτης που ζούμε να τελειώσει σύντομα».

O χρόνος που περνά

«Για εμένα δεν υπάρχει χρόνος. Επειδή δεν του δίνω σημασία, δεν μου δίνει μάλλον κι αυτός. Οταν δεν έχεις τέτοιες ανησυχίες και άγχη, δεν σε κυνηγάει. Δεν είναι τυχαίο ότι στο σπίτι και στο χέρι μου σταματάνε όλα τα ρολόγια. Συνήθως αγοράζω ρολόγια και στα δύο χρόνια σταματούν χωρίς να έχουν κάποια βλάβη, είναι κάτι συμπαντικό. Η φυσιολογική φθορά δεν με ανησυχεί. Προσέχω τον εαυτό μου, αλλά επιλογή μου είναι να είμαι φυσική. Δεν υποκύπτω στα μπότοξ και τις πλαστικές. Ενυδατώνω το πρόσωπό μου με κρέμες και κάποιες μεσοθεραπείες προκειμένου να έχω δέρμα υγιές και λαμπερό κι αυτό είναι όλο. Με αγαπώ όπως είμαι. Είναι μακριά από την ιδιοσυγκρασία μου τα χειρουργεία που σου αλλάζουν την έκφραση του προσώπου, την προσωπικότητα. Δεν μου αρέσει, δεν είμαι εγώ! Το φοβάμαι το παγωμένο βλέμμα και το σηκωμένο φρύδι. Με ενδιαφέρουν μόνο η υγεία μου και η ψυχική και σωματική ρώμη. Συγκλονίζομαι κάθε φορά που βλέπω τη Σοφία Λόρεν, το μοντέλο Κάρμεν ή την Οντρεϊ Χέπμπορν στα τελευταία χρόνια της ζωής της. Μεγάλες και όμορφες! Εδώ δεν ενέδωσα στα πρώτα βήματα της καριέρας μου που οι μάνατζερ και τα πρακτορεία μού πρότειναν επίμονα να κάνω πλαστική στη μύτη. Δεν έκανα ποτέ εκπτώσεις στον τύπο μου».
koulianou__5_
Φόρεμα, Laskos. Γόβες, Vassilis Zoulias

Η γυναικεία φιλαρέσκεια

«Είναι η αγάπη προς τον εαυτό μας. Η διάθεση για να είμαι καλοντυμένη και όμορφη δεν περνά. Μοντέλο είμαι, άλλωστε! Και είμαι αντίθετη με την άποψη που εξέφρασε κάποτε η Σιμόν Ντε Μποβουάρ: “Οι γυναίκες παύουν να υπάρχουν όταν σταματήσουν να ασχολούνται με αυτές”. Αντιθέτως, πιστεύω ότι οι γυναίκες είναι η ίδια η ζωή. Ανθίζουν ακόμη και πάνω σε βράχια. Δεν χρειάζεται να αντλούν δύναμη από κάπου. Είναι από μόνες τους δυνατές».

Ερωτας και μητρότητα

«Ημουν πάντα υπέρ των μακροχρόνιων σχέσεων. Την οικογένεια τη θεωρώ οικογένεια με όλη την έννοια του όρου. Σε μια σχέση μού αρέσει να είμαι εκεί και το ίδιο επιζητώ και από τον άλλον. Δεν θα μιλούσα μόνο περί έρωτα, θα μιλούσα κυρίως για αγάπη γιατί αυτή είναι εν τέλει που μετρά. Δεν μου αρέσει το “είμαστε μαζί αλλά ζούμε παράλληλα και ελεύθερα”. Είμαι παιδί που έχει μεγαλώσει από δύο ανθρώπους που αγαπήθηκαν βαθιά και αναγνωρίζω τον όρο. Ημουν πάντα συγκρατημένη. Oι παράφοροι έρωτες δεν ταιριάζουν στην ιδιοσυγκρασία μου, λειτουργώ κυρίως με τη λογική. Αλλωστε, δεν φοβάμαι τη μοναξιά, έχω μείνει και μεγάλα διαστήματα μόνη. Επίσης, στη ζωή μου ήμουν πάντα η Βίκυ και όχι η Κουλιανού. Δεν αισθάνθηκα ότι είμαι κάτι ιδιαίτερο και επομένως ότι ο άλλος με πλησιάζει για το επώνυμο και την επιτυχία που έχω. Οπότε δεν είχα τέτοιου είδους ανασφάλειες. Αισθάνομαι μια γυναίκα σαν όλες τις άλλες. Οσο γι’ αυτό που με ρωτούν συχνά, αν δηλαδή θα ήθελα ένα παιδί; Δεν ξέρω αν είναι καλό ή κακό, αλλά δεν αισθάνθηκα ποτέ την ανάγκη της μητρότητας. Αν την είχα αισθανθεί, θα το είχα κάνει».
koulianou3
Φόρεμα, Carolina Herrera. Γόβες, Ria Labrinoudi. Κοσμήματα, Ozar

Η μεγαλύτερη αγάπη της ζωής της

«Είναι η μητέρα μου. Μια καθημερινή γυναίκα που δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τα φώτα της δημοσιότητας. Ακόμη και όταν δούλευα πολύ, με έπαιρνε τηλέφωνο για να με ρωτήσει αν είμαι καλά και αν έφαγα. Ποτέ δεν διαφήμισε ότι είναι η μαμά μου. Οταν τη ρωτούσαν “κυρία Κουλιανού, τι σας είναι η Βίκυ;”, έλεγε από συστολή “απλή συνωνυμία”. Είμαι τυχερή. Η μάνα μου υπήρξε στη ζωή μου μαμά-μαμά».

Η δυσκολότερη περίοδος

«Ηταν όταν αρρώστησε ο πατέρας μου από καρκίνο και έκανε ενέσεις. Aπέφευγε να μου τονίζει ότι δεν ήταν καλά για να μη με στενοχωρήσει και βάλει φρένο στην καριέρα μου. Είχε χόμπι τη ζωγραφική. Κάποια μέρα μού ζήτησε να κατέβω στην Αθήνα προκειμένου να του αγοράσω καμβά και χρώματα. Είχα μπλέξει με φωτογραφήσεις και δεν πρόλαβα να πραγματοποιήσω την επιθυμία του. Η πραγματικότητα μας πρόλαβε. Τον έχασα χωρίς να προλάβω να τον αποχαιρετήσω. Ας δείχνουμε στους ανθρώπους αυτά που αισθανόμαστε κι ας λέμε όσα θέλουμε να τους πούμε. Ποτέ δεν ξέρεις τι σου επιφυλάσσει η επόμενη μέρα».
koulianou__2_
Ευχαριστούμε θερμά το «Regency Casino Mont Parnes» για τη φιλοξενία της φωτογράφησης. Φέτος γιορτάζει τα 50 χρόνια λειτουργίας και συμβολής στον πολιτισμό, στην ψυχαγωγία και τις υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στη φιλοξενία


Βοηθός Φωτογράφου: Δημήτρης Τριανταφύλλου. Styling: Λίζη Παπάζογλου. Βοηθοί styling: Ελένη Εξάρχου, Rovena Kule. Make up: Μάνος Βυνιχάκης. Μαλλιά: Be Υoutiful, Grigoris Pagalos

Protothema.gr